El Comercial Virtual (II)
15 abr. 2008 per Daniel García Peris
Aquesta es la proposta pràctica per fer servir un blog com a complement a l’acció tradicional d’un departament comercial. Com que es tracta d’una proposta concreta cal acotar l’iniciativa a un nivell específic, i ho faré al sector de la petita i mitjana empresa. A equips formats fins a 5 o 6 comercials i que poden estar repartits en varies delegacions segons l’àmbit geogràfic.
Objectius
Volem que l’empresa sigui un referent a internet dels nostres clients i proveïdors. També tener una incidència interna a l’organització com és cohesionar l’equip de comercials gràcies a la col.laboració mútua, tot participant al bloc. També una incidència exterior la qual aconsegueixi que proveïdors i clients s’assabentin de les nostres necessitats abans que els hi plantegem. Per últim també volem involucrar la competència per a que conegui els nostres avenços i siguem nosaltres els que marquem l’agenda dels nous productes i llançaments. Els blocs són afavorits pels cercadors doncs premien l’aportació de continguts i la més gran freqüència d’actualització d’aquestes pàgines. Així doncs en poc temps podem escalar posicions en el resultat de les cerques a internet, i llavors beneficiar-nos de la que és actualment la via més important d’arribada de nous clients mitjançant la xarxa.
Aspectes tècnics
Han de primar els continguts i ha de ser fàcil de configurar. Les plataformes actuals permeten que qualsevol persona amb un mínim de coneixements d’internet pugui administrar un bloc. Les més utilitzades i que no cal tenir un allotjament web dedicat són blogger, wordpress i typepad. No és necessari complicar-se la vida amb un servidor dedicat i el cost és zero. Això sí és obligat registrar i donar-li el domini .com de l’empresa al bloc sinó donaria la percepció que l’adreça a internet de la companyia és un apartat de correus. El cost anual és ridícul i per exemple a dreamhost ofereixen el registre i el correu electrònic per només 7 euros a l’any. Finalment cal que estigui ben visible l’opció de sindicació RSS del bloc per tal que si no ho fan els mateixos clients i proveïdors, nosaltres puguem introduir els seus e-mails i així rebran puntualment les actualitzacions del bloc com si d’un butlletí o revista de l’empresa es tractés.
Qui escriu?
Els blocs són escrits per una o varies persones. En el nostre cas hi participaran varies persones però ha de ser un bloc corporatiu que sumi les individualitats i que ha d’evitar que la marxa de membres de l’equip sigui reflectida al bloc. El nom de l’autor però no hauria de ser mai una organització, un nom genèric. Llavors com ho podem fer? La meva recomanació és crear un autor fictici que signi totes les col.laboracions, ara bé no pot ser el nom d’un agent comercial que no existeix doncs seria un engany. La proposta és crear un personatge relacionat amb el sector de l’empresa des d’un punt de vista humorístic com a protagonista del bloc i que pot formar part d’iniciatives publicitàries. Es tracta de donar un cert perfil al personatge i fer-lo parlar al bloc. Un exemple d’un personatge que podríem fer parlar és Pepe del grup Globalia i un altre que ja ho està fent és el naixement d’un nou hotel de la cadena Eurostars explicat per ell mateix . Aquests personatges no corresponen pas a empreses petites però és una bona mostra del que es pot aconseguir. Això sí, descartaria invencions d’assistents virtuals que volen donar una falsa sensació de realitat.
A la tercera i darrera part d’El Comercial Virtual finalitzaré la redacció de la proposta.
Technorati Tags: bloc, blog, comercial, xarxa, social, estratègia, comunicació, empresarial, corporativa, màrqueting, marketing
[…] finalitzaré la proposta pràctica per utilitzar un bloc com a complement de l’acció tradicional de un departament comercial, la qual havia començat a desenvolupar anteriorment en un primer i segon apunt. […]