El comercial virtual (III)
21 abr. 2008 per Daniel García Peris
A continuació finalitzaré la proposta pràctica per utilitzar un bloc com a complement de l’acció tradicional de un departament comercial, la qual havia començat a desenvolupar anteriorment en un primer i segon apunt.
Què s’escriu
L’objectiu és promocionar el producte propi, però amb sinceritat. Doncs, quina millor confiança es pot obtenir que comentar els productes i avenços de la competència? Sobretot per destacar les seves mancances. També s’ha de comentar l’actualitat del sector, llavors aquí sí que els nostres projectes han de ser destacats. Una agenda d’esdeveniments relacionats, fires internacionals i locals ha d’estar sempre present per tal que el bloc sigui també una eina de referència. De tant en tant també s’ha de comentar canvis i innovacions a la pròpia empresa. Pot semblar que alguns detalls no tenen importància però podem coincidir amb necessitats dels nostres clients i proveïdors. Aquests es poden sentir identificats, generant un sentiment d’empatia que pot ajudar-nos en situacions imprevistes, i en definitiva anar posant les bases per construir el treball en xarxa. Així mateix, com qualsevol comercial que envia algun document d’humor per correu electrònic, també publicarem vídeos, imatges i textos curiosos, etc. que creiem cauran simpàtics als nostres lectors potencials, però sempre sense traspassar el límit del mal gust doncs el bloc serà part de l’imatge de l’empresa.
Com s’escriu
El personatge que hem creat com a comercial representant tot el departament, ha de tenir un estil informal i per tant escriure de forma col.loquial i simpàtica, però recordant sempre que els apunts als blocs són converses de feina, no pas d’amistat. Seria una síntesi d’una conversa presencial d’un comercial que visita a un client habitual. Hi ha confiança però no són pas col.legues. La freqüència dels apunts ha de ser com a mínim una diària, i hauria de ser possible augmentar la quantitat fàcilment. S’ha de tenir en compte que parlem d’un equip de 5 o 6 responsables comercials i ens hem de beneficiar que tots hi col.laborin. Imatges i links han de sovintejar entre els textos per tal de fer-los més atractius i dinàmics. A més a més no hi ha cap problema a enllaçar altres blocs, tot al contrari, doncs el nostre objectiu és ser rellevants a la blocosfera i aquest és el camí més indicat.
Participar a la xarxa
El nostre personatge ha de fer-se conegut per tal de generar trànsit al bloc i la millor manera és aportant a la xarxa seguint els principis de l’ètica hacker i la web 2.0. Novament ens beneficiem del coneixement col.lectiu del departament comercial opinant a blocs especialitzats i altres cops comentant pel plaer de col.laborar. En aquest punt afegim a l’operativitat del bloc una campanya a les xarxes socials. Pot semblar complicat però només cal definir el perfil del nostre personatge a xarxes de professionals com Xing, d’àmbit més aviat europeu, i LinkedIn, indispensable als Estats Units, per ser localitzables. Ara bé, la xarxa ideal pel nostre objectiu és Facebook. Per la seva facilitat de configuració, flexibilitat i interactivitat. Podem visualitzar l’activitat i interessos dels nostres contactes d’una manera recíproca. Tanmateix es poden establir vincles de networking com d’amistat i les accions a empendre dins d’aquesta xarxa també generen popularitat i per tant trànsit cap al nostre personatge i marca.
Espero que aquesta proposta hagi estat d’utilitat i que sigui millorada amb la col.laboració de la xarxa.
Technorati Tags: bloc, blog, comercial, xarxa, social, estratègia, comunicació, empresarial, corporativa, màrqueting, marketing