Madrid Barajas 20 08 2008
20 ag. 2008 per Daniel García Peris
Per què serà que quan una companyia aèria té problemes de solvència, amb notícies de fusions, vendes, cancel.lació de rutes, acomiadaments, etc. Té més probabilitat de patir un accident aeri? Serà casualitat, relaxació de l’organització o d’altres intencions més fosques que ignoren el valor de més de 150 vides humanes? Spanair estava en aquest procés i un avió estavellat la pot enfonsar definitivament. Esperem que aquesta data no impliqui també un retrocés seriós del turisme a Espanya. Sobretot a la situació actual de crisi, on l’activitat turística era un bon salvavides.
Pels interessats a les xifres estranyes avui era una data d’aquest tipus: 2008 2008
Em penso que tot s’ha ajuntat. En primer lloc, un avió que ja tenia els seus anys, encara que tècnicament fos apte per al vol. En segon lloc, el relaxament general que suposava la manca d’incidents seriosos (amb morts) en avions d’aquestes característiques durant força anys. Finalment, potser caldrà veure si les retallades de pressupost han acabat afectant la seguretat. Coincideixo amb tu que Spanair, després d’aquest accident, tindrà poca vida com a companyia aèria.