Màxima informació en el mínim temps possible
11 febr. 2009 per Daniel García Peris
L’afició pel cinema té molts tipus de variants, i una de les més peculiars és l’addicció als tràilers o avanços de les pel.lícules. Sens dubte s’ha de tenir una habilitat especial per concentrar en molt pocs minuts tot un llargmetratge que pot durar un parell d’hores. Això sense desvetllar el final però donant la suficient informació per a introduir a l’espectador a la trama. Si són anuncis per a televisió aquesta concentració encara és més difícil doncs el format s’ha d’encabir en 20 o 30 segons.
Aquest vídeo pertany al web Trailer Addict on els pots trobar pràcticament tots els tràilers del cinema actual recollits en alta definició i en una qualitat encara millorada que anomenen HD+. Fins i tot en fan especials, com dels spots que es van projectar durant la passada Super Bowl amb un efecte 3D per a televisió. Algunes d’aquestes peces són veritables peces d’art, o millor videoart. No m’estranya gens que fins i tot hagi sortit l’iniciativa d’un festival internacional de tràilers falsos que servirà per posar de relleu noves promeses. Aquest format és cada vegada és més atractiu en una societat que tendeix a l’acumulació d’informació en el mínim temps, però sobretot perquè aquestes obres necessiten menys recursos. La crisi també marca tendències.
Technorati Tags: cinema, trailer, adictes, festival, videoart, tendències