Causes 2.0
20 gen. 2008 per Daniel García Peris
Les causes humanitàries no tenen res de negoci, però al món del web 2.0 hi ha una nova manera de gestionar-les que les converteixen en un important servei més a disposició de les xarxes socials.
Fins fa ben poc les causes benèfiques a internet eren una còpia del procés tradicional. La publicitat a la premsa, ràdio i televisió tenia la seva versió electrònica en forma de webs on a més d’informar-te t’hi podies, com a molt, subscriure a una llista de correu per està al dia i fer una transferència al compte beneficiari per col.laborar. La popularització dels blocs va introduir la possibilitat de mostrar públicament les preferències personals i incrementar el flux de trànsit gràcies als enllaços personals, tal com es pot veure a la barrera lateral del meu bloc.
L’arribada de les aplicacions web 2.0 ha revolucionat aquest món de manera que ara pots centralitzar totes les teves donacions des d’un mateix lloc a Bring Light, també centralitzar les teves signatures de suport i fer-ho al mateix temps a Livepetitions, unir-te a xarxes socials de persones amb una única causa com la preocupació de salvar el planeta a GiveEarthaHand, fins i tot plantar un arbre per internet a Pixelfortree.
La nova web col.laborativa dona oportunitat per als que volen més acció, doncs permet participar a una manifestació virtual i assabentar-te per un lloc de promoció de notícies especialitzat. La principal característica és la facilitat que dona aquest suport per crear i sumar-se a aquestes iniciatives, de tal manera que les causes locals són ja aprofitades intel.ligentment per fer oposició tal com analitza el Saül Gordillo.
El que més m’agrada de tot aquest moviment és la gestió que Facebook fa de les causes. Aquesta xarxa social permet amb un sol clic adherir-te a qualsevol iniciativa, visualitzar-la en el teu perfil i recomanar-la als teus contactes. Però encara és més fàcil crear-ne una. Les dades bàsiques i una imatge és suficient. Es pot destinar els beneficis directament a una entitat benèfica, però de moment només s’admet un beneficiari si és d’Estats Units o el Canadà. D’aquesta manera jo he creat una causa pro Vegueria Penedès i una altra pel Facebook en català. A partir d’aquí han de funcionar les invitacions entre els usuaris per a difondre-la, i potser arribar a tenir més d’un milió i mig d’adherits com la principal causa contra l’escalfament global.
Technorati Tags: internet, social, solidaritat, facebook, Vegueria Penedès
[…] Causes 2.0 […]
[…] Causes 2.0 […]